Tablouri ulei din Romania

Tablouri pictate in ulei din pictura romaneasca si alte lucrari de arta contemporana din Romania raspund la numeroase aspiratii si intrebari. O borna ce marcheaza terminarea unei etape creatoare este lucrarea "satin" - o reprezentare in intimitate a oricarei femei.Pictura romaneasca este de vanzare in galerie unde puteti achizitiona arta contemporana. Multe tablouri ulei din Romania ridica intrebari cu privire la valoarea lor declarata. Apartinand diverselor curente artistice contemporane, un grup de pictori romani ce abordeaza tema femei au fost selectati pentru a innoi imaginea unei serii de muzee romanesti. Piesa "Borna" va fi vanduta la licitatie cu ocazia zilei Europei unde vor fi prezentate tendinte si curente artistice contemporane. Teme ca intimitatea femeii nud sunt reprezentate in opera artistei.Pictori expozitie lucrari in ulei, vanzare tablouri ulei din Romania muzee curente artistice poveste amintire satin leaganTablouri consacrate - Pictura ulei din Romania. Vernisajul de arta contemporana romaneasca s-a bucurat de critici favorabile. Muzee romanesti liciteaza pentru cumpararea lucrarilor de vanzare in aceasta galerie. Pictori romani celebri inscriindu-se in principalele curente artistice contemporane sunt autori de nuduri valoroase si surprinzatoare. Metodologia de interventie Nici una dintre cele doua solutii nu se aplica direct pe suprafata ci prin intermediul hrtiei japoneze (care are rolul de a proteja stratul pictural) prin pensulare. Este indicata acoperirea ulterioara a suprafetei tratate cu folie de polietilena pentru a mpiedica evaporarea.

Sectiunea tablouri ulei din cadrul expunerii de pictura din Romania se poate vizita de luni pana vineri la Muzeul national de Arta contemporana romaneasca.

Un catalog cu nuduri realizate de pictorii romani dupa femei celebre este de vanzare in librarii. Tablouri celebre in culori de ulei sunt expuse in muzee romanesti. Pictura contemporana din Romania are o poveste aparte. Arta romaneasca nu a fost intotdeauna in tandem cu cea Europeana. Acest lucru poate fi constatat in muzee romanesti din tara si din strainatate.

Vizitati noua galerie de tablouri figurative; puteti achizitiona pictura ulei si arta romaneasca contemporana. Bucurestiul -leagan cultural ramane o amintire frumoasa pentru multi dintre noi.

n categoria pigmentilor intra toate materiile formate din elemente cu structura amorfa sau cristalina foarte fina care au o coloratie proprie si nu sunt solubile n liant.

Poate fi facuta o clasificare a pigmentilor n: Pigmenti minerali (naturali sau artificiali) se gasesc n zacaminte naturale sub forma de oxizi, sulfuri, carbonati sau pot fi produse chimice cu compozitie bine definita obtinute industrial.

Pigmenti organici (naturali animali sau vegetali sau sintetici) provin din substante continute n anumite tesuturi de origine animala sau din fierberea sau macerarea fructelor, frunzelor, radacinilor de plante. Pigmentii organici sintetici sunt utilizati mai ales drept coloranti n vopsitorie, folosirea lor n pictura nefiind indicata deoarece au o rezistenta la lumina inferioara pigmentilor minerali. Pigmenti micsti sunt amestecuri de substante organice si minerale (de exemplu: lacurile sunt coloranti organici fixati sau precipitati pe un oxid sau un hidrat organic). n Tabelul 2 sunt prezentati pigmentii minerali care pot fi utilizati pentru pictura n fresca si mpartirea lor n functie de stabilitate. Pigmentii organici au fost foarte rar utilizati n fresca deoarece au o stabilitate foarte slaba si de obicei nu rezista la alcalinitatea crescuta a varului si la conditiile de mediu la care sunt expusi pe zid.

mpartirea pigmentilor n stabili si instabili conform lui MORA, P.L (1986) Fresca este, asa cum s-a aratat mai sus, un sistem complex care are la baza materiale diferite care mpreuna ating o stabilitate chimica foarte mare. Acest lucru o face cea mai rezistenta tehnica de pictura murala. Atunci cnd este lipsita de defecte tehnice, ea poate rezista foarte bine timp de sute de ani n conditii de prezervare corecte. Din pacate acest lucru este aproape imposibil deoarece prin pozitia sa, ca decoratie a monumentului din care face parte, fresca este supusa unor factori de degradare mult mai severi dect orice alt tip de pictura. De aici rezulta faptul ca tratamentul picturilor executate n fresca este total diferit de cel al unui tablou. Nu numai tehnica nsasi (tratament cu produsi diferiti n functie de metoda de executie: fresca, a secco, acrilic, ulei), dar si amplasarea frescei ntr-un mediu att de dificil face ca din punct de vedere al restaurarii sa fie nevoie de o atentie deosebita n ceea ce priveste selectia produsilor de tratament. Pe de o parte, produsii cu care se lucreaza au conditie primordiala compatibilitatea cu alcalinitatea varului. Pigmentii utilizati n fresca sunt uneori sensibili la actiunea unor solventi, de aceea trebuie procedat la alegerea acestora tinnd n primul rnd seama de protejarea materiei originale. Pe de alta parte, materiale de care este nevoie n cazul frescei trebuie sa dea dovada de stabilitate chimica mare, comportament bun la agenti termici si la umezeala, la lumina, deci o mare rezistenta la factori exteriori de actiune. Capacitatea de a si pastra n timp proprietatile initiale este una dintre primele cerinte asupra acestor produse, deoarece fresca, material poros si absorbant, retine n interior marea majoritate a produselor cu care intra n contact. Prin nsasi pozitia sa, ancorata pe zidarie, fresca nu trebuie privita. Observatiile asupra temperaturii aerului constau n masurarea temperaturii aerului la termenele stabilite si n determinarea valorilor maxime si minime ale acesteia n intervalele de timp dintre aceste termene. Temperatura aerului se masoara cu instrumente cu citire directa, psihrometrul cu ventilatie artificiala, termometrul de maxima cu mercur si termometrul de minima cu alcool si cu aparate nregistratoare (termografe). Pentru ca instrumentele cu care se masoara temperatura si umezeala aerului sa nu fie influentate direct de radiatia solara, de radiatia terestra, de precipitatii si de rafalele vntului, ele se instaleaza mai ales n adapostul meteorologic situat la 2 m naltime deasupra solului. Proprietati ideale este un termen stabilit de comun acord n domeniul restaurarii si desemneaza nu att un produs perfect, cu calitati ireprosabile ci unul care actioneaza cu eficacitate maxima ntr-o situatie data.

Capacitatea unui material de a penetra depinde foarte mult de tensiunea sa superficiala de vscozitate, de capacitatea de absorbtie a umezelii, de capilaritate. Umectarea suprafetei n prealabil, o presiune si o temperatura scazuta sporesc capacitatile de penetrare ale unui consolidant.

O pictura aflata n stare foarte buna de conservare si care nu are nevoie de fixare trebuie ocrotita, de aceea nu se recomanda aplicarea unor substante straine doar din motive de precautie fata de deteriorarile ce survin cu trecerea timpului.

Home

 

-----------------------VIZITEAZA GALERIA CU ULTIMELE LUCRARI

Bun venit în galeria virtuala a artistei Rodica Toth Poiata! Aici aveti prilejul de a viziona imagini reprezentative din intreaga sa creatie. Pinacoteca cuprinde mai multe etape ale unui demers artistic indelungat, fiecare ciclu avand echivalent in procesul de maturizare spirituala a artistei. Arta sa este expresia dorintei de comunicare cu iubitorii de frumos, a dorintei de a impartasi cu ei momentele de extaz in fata miracolelor lumii. Speram ca aceasta vizita sa va faca placere!

Interviu in revista Niram Art citeste tot articolul (pdf)